Reisirubriik - lastega perepuhkus Kreetal

Postitatud Anete Mokrik -

Kreeta reis koos lastega – tundub ehk esialgu pisut veider jutt, mida Kufta blogist lugeda, kui kogemata sattusid mütside-kombede ja softshellide vahelt siia, eksole..? Tegelikult on Kufta pisike perebränd, mis sai alguse meie enda vajadusest luua täpselt õigeid riideid, vastavalt enda laste vajadusele. Seejärel tekkis soov häid asju ka teistele pakkuda – nii meie armas Kufta sündiski.

Täna tunnen aga väga liikuva lapsevanemana tihtipeale puudust infost, mida jagavad teised lastega pered – kuhu minna, mida teha, mis kohti külastada? No infot lihtsalt ei ole piisavalt. Otsustasin, et hakkame siia Kufta blogisse eraldi rubriigi alla meie kogemusi kirja panema. Ehk on kellelegi allolev info täpselt see, mida otsis.

Meie viibisime Kreetal aprilli lõpp-mai algus. Ilm oli nagu tavaline eesti suvi, veidi üle 20 kraadi, kuid UV indeks oli üsna kõrge, seega kasutasime terve reisi rannas või basseiniääres olles pikkade käistega uv-pluusi, uv-pükse ja uv-kaitsega rannamütsi. Vesi oli külm, ning lapsed sinna väga palju ei kippunud.

Kui aus olla, siis reisi valisime lennu pikkuse ning aja järgi, et mitte laste graafikut sassi lüüa. Nagu ikka, muutus lennu aeg nii, et pidime kell 3 öösel lennujaama suunduma. Peatusime Heraklionis Star Veach Village & Waterpark hotellis. Selle hotelli kasuks otsustasime, kuna asus lennujaamast ainult 25km kaugusel ning tundus, et seal on lastega palju teha.

Nii oligi, hotell oli meeletult suure ning ilusa alaga. Palju erinevaid basseine ja veepark, suur mänguväljak. Hotellil oli ka oma rand, kus oli mõnus pehme liiv. Hotelli toad olid ilusad ja puhtad. Voodid laiad ning suured rõdud, kus mahtus ilusti kaks last vankriga magama.

Ainuke miinus oli, et heli kostus tubadest läbi väga hästi. Restoranis oli toit väga maitsev ja lastel olid omad lauad. Kohe akna taga kinnine mänguväljak, nii et kui laps lõpetas, saime ise toitu rahulikult edasi nautida. Iga päev olid lastele tegevused ning igal õhtul disko. Hotelli kõrval oli kardirada, mida meie mitmeid kordi külastasime. Üks suur kaubatänav asus kohe hotelli kõrval. Hea hotell oli tegelt ka põhjus, miks enamik meie reisist möödus just hotellis ja selle lähiümbruses.

Ühe seikluspäeva ma siiski ette võtsime. Esimene asi, olge autorendiga hoolikad ning võtke täiskindlustus, sest teed on seal käänulised ja kitsad ning kui midagi juhtub, siis on hiljem palju jamamist. Soovitan ka auto ning turvatoolid ülesse pildistada enne, kui rendist lahkute. Lihtsalt enda kaitseks, kuulsime küllalt lugusi, kus varasemaid vigastusi prooviti pähe määrida.

Turvatoolid olid muidugi alla igasugust arvestust ja 100cm pikkadele lastele anti ainult pepualused. Asusime teele, esimene peatus oli 40minuti kaugusel sadamalinn Agios Nikolaos. Kõndisime ringi, väga ilus koht. Lastel oli seal veidi igav. Enne äraminekut suundusime jäätist sööma. Jäätis on Kreetal nii hea, et seda tasub ka neil proovida, kes pole suured jäätisesõbrad.

Järgmine peatus oli Voulisma beach. Umbes 15 minutit sõitu Agios Nikolaosist. Kõige sinisem vesi, mida ma näinud olen. Lapsed mängisid liivas ning vees ja meie nautisime lihtsalt hetke.

Lõuna otsustasime teha Ntakos Cafe Restaurant Kavousi piirkonnas. Toidu portsud olid suured ning toit väga maitsev. Hinnaklass umbes Eestiga võrdne. Kõhud täis, sõitsime veel veidi mägedes ning võtsime ette tagasitee.

Enne hotelli jõudmist tegime peatuse Amazonas Parkis. Tee, mis sinna viis oli väga kitsas ja käänuline ning kuna see asus kõrgel mäe otsas, oli seal ka päris jahe. Loomad ja linnud on seal puurides nagu meie loomaaias aga seal on ka selline ala, kus sa saad ise toita ahve ja laamureid.

Minul oli veidi hirm, kuna hoiatati, et lapsed peavad olema rahulikud ja käed kõrval. Ehh, kuidas ma seda küll 9-kuusele selgeks teen? Otsustasin ikkagi minna ning toppisin 9-kuuse kandekotti, mis oli suur abiline terve reisi vältel. 3-aastane kuulas ilusti sõna ning leemurid talle väga meeldisid.

Eelviimasel päeval võtsime ette ka rongisõidu Heraklioni vahel. See kestis veidi üle tunni. Mina ise seda vist alla 4-5 aastastega enam ette võtta ei soovitaks. Lastel hakkas seal lihtsalt igav.

Soovitused kaasa:

• Beebitoidu soovitan kõik Eestist kaasa võtta, seal oli väike valik ning hinnad väga kallid.
  • Jälgi UV-indeksit, isegi pilvisel päeval võib see olla kõrge.
  • Olge autorendiga hoolikad ning võtke täiskindlustus
  • Kreetal söö jäätist, ausalt!

Kokkuvõttes oli väga tore reis. Kreeta on ilus saar ning toidud viivad keele alla. Koht, kuhu kindlasti tagasi minna.